مشخصات سوله های یو بی ام

مشخصات سوله های یو بی ام

مشخصات سوله های یو بی ام :

امروزه با توسعه یافتن علم و تکنولوژی دیگر روش‌های سنتی و قدیمی مثل روش تیر ورقی پاسخگوی نیازهای کنونی نمی‌باشند زیرا رقابت در زمینه قیمت و سرعت ساخت بسیار زیاد شده و از اهمیت ویژه‌ای بر خوردارند، به همین دلیل هم اکنون روش‌های ساخت سوله نیز تغییر کرده و از دستگاه‌هایی نظیر Kspan و ubm (یو بی ام و کی اس پن) استفاده می‌شود که سرعت ساخت به صورت جشم گیری افزایش می‌دهند و همچنین قیمت تمام شده سازه را به میزان نسبتا قابل قبولی کاهش می‌دهند.

این سوله ها به دلیل وزن کم ضد زلزله بوده و مناطق بادخیز سرعت های بالای باد را به دلیل قوصی که دارد از بین میبرد، لازم به ذکر است که این نوع سوله در صورت دارا بودن و استفاده از پوشش‌های پلی اورتان میتواند عایق بسیار خوبی در مناطق گرم و سرد باشد. اما در مقابل این مزایا معایبی هم دارد که به برخی از مهمترین آن میپردازیم:
عدم استفاده از جرثقیل سقفی در سوله UBM
عدم استفاده از جرثقیل های پایه ای در طرفین سوله ( به دلیل قوس زیاد و ارتفاع کم طرفین سوله )
امکان جابجایی بسیار بسیار محدود
قوس بسیار زیاد این نوع سوله
محدودیت در دهانه
عدم استفاده در بعضی از مشاغل مثل واحد های دارویی یا بیمارستانی

سوله سازی|سوله سازی در شیراز| بهترین سوله سازی|سوله سبک |ساخت سوله|
سوله های یو بی ام و ویژگی های آن : یکی از انواع سوله ها که در صنعت امروز نیز معمولا کاربرد زیادی دارد سوله های یو بی ام می باشند. سوله های یو بی ام با توجه به متد های روز ساخته می شوند و طراحی آن ها با استفاده از نرم افزارها و به صورت کامل دقیق صورت می گیرد. سوله های یو بی ام همچنین ساختار پیچیده ای دارند.

قسمت های سوله ی یو بی ام:

سوله های یو بی ام از چند قسمت اصلی به وجود آمده است. این قسمت ها در متن زیر با توضیحی مختصری بیان شده اند.

دستگاه های تولید سازه: دستگاه تولید سازه دستگاهی چند گانه در قالب یک تریلی می باشد. در روی این دستگاه اجزای کامپیوتری و موتور فرم دهنده و همچنین یک بخش کنترل کننده قرار دارد. دستگاه تولید سازه در تولید یک سوله ی با استحکام و مقاوم نقش به سزایی دارد.

برنامه ی آنالیز کننده: این برنامه در قالب نرم افزار می باشد. از این برنامه در جهت تشخیص بسیاری از عوامل از جمله عوامل آب و هوایی استفاده می شود. با استفاده از این نرم افزار می توان به راحتی و با کم ترین هزینه یک طرح بسیار عالی طراحی کرد.

نیروی انسانی: در ساخت سوله های یو بی ام نیروی انسانی مورد نیاز است این نیروی انسانی معمولا در تعداد ۱۰ تا ۱۲ نفر می باشد.

دستگاه های دوخت و مونتاژ: این نوع دستگاه برای اتصال اجزا به یک دیگر معمولا به کار برده می شود. دستگاه های دوخت و مونتاژ قابلیت فرم دهی به سوله را دارند و با استفاده از آنها دیگر نیازی به اتصال اجزا به وسیله ی پیچ و مهره نیست.

کاربرد سوله های یو بی ام :

امروزه از سوله های یو بی ام در موارد مختلفی استفاده می شود و کاربرد سوله های یو بی ام بسیار گسترده است. البته این نوع سوله در مقایسه با سوله های خرپایی دارای معایبی هستند.

سوله های یو بی ام در ساخت ورزشگاه ها، سالن های همایش، بیمارستان ها، مراکز تجاری، مناطق مسکونی و… استفاده می شود. سوله های یو بی ام دارای ساختاری قوسی شکل هستند به همین دلیل مقاومت بسیار بالایی دارند اما در این نوع سوله محدودیت گسترش دهانه وجود دارد.

سوله خرپایی|سوله صنعتی سبک|سوله سبک صنعت|سوله استاندارد|سوله سازی در کرمان|ساخت سوله|قیمت ساخت سوله | انواع سوله

4 نظرات
  • علی اکبری
    نوشته شده در 14:12h, 29 مارس پاسخ

    با سلام ممنون از سایت قشنگتون و اطلاعات کاملی که در مورد سوله گذاشتید.
    می خواستم بپرسم سوله ubm مقاومت بیشتری دارن یا سوله خرپایی یا سوله تیر ورق؟

    برای دهانه های بزرگ کدوم نوع سوله مناسب تر هستند

    • estandardsoole
      نوشته شده در 18:23h, 30 جولای پاسخ

      با سلام سوله UBM چون خود ایستاست و سازه ایی نداره مقاومت بسیار پایینی داره نسبت به دو نوع سوله تیر ورق و سوله خرپایی

      هر دو نوع سوله تیر ورق و سوله خرپایی مقاومت بسیار خوبی دارن ولی نکته ایی که هست اینه که سوله خرپایی با وزن کمتر مقاومت برابر یا حتی بیشتر از سوله تیر ورق رو داره ، و همچنین سازه های خرپایی مناسب ترین نوع سوله برای دهانه های بزرگ و یا سوله های با ارتفاع بالاست.
      توی کل دنیا هم چندین سال هست که برای سالن های دهانه بزرگ و یا با ارتفاع زیاد از سازه های خرپایی استفاده میشه و تیر ورق رو به علت بهینه نبودن و سنگین نبودن کنار گذاشتن

  • احمد عالیشوندی
    نوشته شده در 21:05h, 11 آگوست پاسخ

    سلام من یک واحد دامداری میخوام بسازم الان در مرحله ساخت دیوار هستم و حدودا دهانه سوله 8.5هست و طول 150متر آیا برای چنین طرحی قابل اجرا هست اگر هست حدودا متری چند در میاد

    • estandardsoole
      نوشته شده در 16:10h, 03 سپتامبر پاسخ

      شما از سوله سبک خرپایی می تونید استفاده کنید همچنین چون دهانه سوله ی مورد نیازتون خیلی کمه حتی یه جوشکار بومی هم می تونه این کار رو براتون انجام بده

ارسال دیدگاه