طراحی سوله صنعتی

طراحی سوله صنعتی

طراحی سولهخصوصیات سوله

  • سوله ها دارای سقف شیبدار
  • دهانه های بزرگ
  • شکل ظاهری زیبا و متنوع
  • سازه هایی سبک وزن

هر سوله بنا به کاربری که دارد ابعاد و خصوصیات ظاهریش هم متفاوت است مثلا در سوله های ورزشی ابعاد دهانه سازه مورد توجه است که باید بزرگ و پهن باشد اما در سوله هایی مانند تالار ها شکل ظاهری و تنوع سازه مهم است که باید با ظاهری زیبا ساخته شود .

طراحی سوله :

  • چگونه بهترین سوله را طراحی کنیم ؟

بعد از دریافت هر سفارش از سمت مشتری , طراحی سازه براساس نوع درخواست و نیاز مشتری آغاز می شود , مهم ترین مزیت سوله اقتصادی بودن آن است برای کاهش هزینه های هر سفارش باید ابعاد و اندازه های سوله ای که قرار است ساخته شود در اختیار طراح قرار داده شود .

طراحی سوله توسط نرم افزارهایی چون Safe وEtabs  صورت می گیرد در طراحی سوله افرادی به کارگرفته می شوند که اشراف کامل بر این صنعت دارند با دانش و تجربه بالایی هم که در این زمینه دارند می توانند سوله هایی با حداکثر قابلیت ها طراحی کنند و در اختیار مهندسان سازه قرار دهند با بازرسی نقشه های طراحی شده میزان کیفیت آن ها کنترل می گردد و عیب یابی های اولیه طرح ها و نقشه ها صورت می گیرد تا در صورت وجود مشکلی هرچند کوچک سریعا به رفع آن ها پرداخته شود و بعد از آن نقشه ها در اختیار سازندگان برای ساخت قرار داده می شود .

در طراحی سازه باید استانداردها و قوانین ساخت سازه های فلزی به صورت کامل رعایت شود تا در تاییدیه های نظام مهندسی دچار مشکل نشوند . در طراحی هر سوله باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد تا بتوان بهترین سوله را طراحی نمود :

  1. ابعاد دهانه ی سوله
  2. ارتفاع سوله
  3. جنس خاک منطقه
  4. سقف سوله که شامل شیب و پوشش آن است
  5. بررسی منطقه از نظر زلزله خیز بودن
  6. جرثقیل های موجود در سوله
بدون نظر

ارسال دیدگاه